آیت الله جعفری: عده ای چوب لای چرخ دولت یازدهم می گذارند

جستجو در بیاض نیوز:

×

تبلیغات

    ثبت تبلیغات شما در سایت خبری بیاض نیوزباماتماس بگیرید......

درباره ما

    به وبلاگ بیاض نیوز خوش امدید

امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 6
    بازدید دیروز : 40
    بازدید هفته : 46
    بازدید ماه : 46
    بازدید کل : 29130
    تعداد مطالب : 490
    تعداد نظرات : 8
    تعداد آنلاین : 1



جستجو

تبلیغات

ارسال پیامک انبوه توسط بیاض نیوزترحیم تبلیغاتی

نویسنده : خبرنگار بیاض نیوز بازدید :26
آیت الله جعفری: عده ای چوب لای چرخ دولت یازدهم می گذارند

تاريخ ارسال: 7 دی 1393 ساعت: 9:59

ماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: تا جایی که اطلاع دارم و عملکرد دولت یازدهم نشان می دهد، این دولت فعالیت هایی برای حل مشکلات مردم و جامعه آغاز کرده و مقام معظم رهبری نیز از این دولت حمایت کرده اند، اما در عین حال عده ای چوب لای چرخ می گذارند و یا به دولت حمله و یا انتقاد ناجوانمردانه می کنند.

آیت الله"سیدیحیی جعفری" در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، درباره عملکرد دولت تدبیر و امید اظهار کرد: نظر بنده درباره عملکرد دولت یازدهم مثبت است، زیرا مشکلات کشور به دلیل تحریم ها و بخشی از عملکرد دولت سابق زیاد است و در عین حال آقای روحانی با درایت کار می کند.

وی افزود: طبق اظهارات دولتمردان، این تیم در حال کار و تلاش است که تورم کاهش یافته و مشکلات جامعه به تدریج رفع شود.

آیت الله جعفری در ادامه تصریح کرد: یکی از اقدامات دولت یازدهم که البته در دولت های گذشته نیز دنبال شده، بحث مذاکرات هسته ای است و جلسات متعددی در کشورهای مختلف با 1+5 برگزار شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: مسوولان اظهار خوشبینی می کنند که این مذاکرات به نتیجه مطلوب می رسد، اما تا زمانی که اعلام نشود که به نتیجه مطلوب رسیده ایم، ما خیلی خوشبین نیستیم و مقام معظم رهبری نیز از ابتدا فرمودند«به مذاکرات خوشبین نیستم.»

جمهوری اسلامی در بحث هسته ای از حقوق خود صرف نظر نمی کند

وی افزود: جمهوری اسلامی اعلام کرده که در بحث هسته ای از حقوق قانونی خود صرف نظر نمی کند، اما امریکا و غرب تحت فشار لابی های صهیونیسم سعی می کنند  طوری پیش بروند که ما از حقوق مسلم و قانونی خود کوتاه آمده و مثلا فلان تاسیسات هسته ای را تعطیل کرده و میزان غنی سازی را طبق خواسته آنها انجام دهیم.

آیت الله جعفری گفت: اگر آقای روحانی بتواند این مشکل را حل کند، یک موفقیت بزرگ برای ایشان خواهد بود و در حال حاضر هنوز نمی توانیم قضاوت کنیم.

وی تصریح کرد: البته کارهایی انجام و پیشرفت هایی حاصل شده اما بین نظرات ما و 1+5 هنوز فاصله زیاد است و اگر این موفقیت تحقق یابد، کار مهمی است که هم خوشبینی مردم به دولت بیشتر، تحریم ها برداشته و گشایشی در کار مردم و دولت ایجاد می شود. باید صبر کرد و دید نتیجه مذاکرات بعدی چه می شود؟

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه درباره فساد مالی 12 هزار میلیاردی با ابراز تاسف و ناراحتی شدید اظهار کرد: با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی در بعضی بخش ها مدیریت آنقدر ضعیف است که فرد بی ایمانی مبلغ کلانی از پول مردم و بیت المال را اختلاس می کند و این مشکلات، به مدیریت برمی گردد.

وی تاکید کرد: مدیریت اسلامی مسئله مهمی است و اگر مدیران ما به معنای صحیح کلمه مسلمان بوده، ایمان داشته و برای مدیریت مناسب باشند، این مشکلات به وجود نمی آید.

آیت الله جعفری گفت: چرا باید با وجود دستگاه های عریض و طویل نظارتی از جمله دیوان محاسبات، بازرسی و نهادهای متعدد دیگر این اختلاس های بزرگ صورت بگیرد؟

وی تاکید کرد: باید یکی از کارهای مورد نظر دولت این باشد که ساز و کاری اتخاذ نموده تا افراد نتوانند پول کشور را اختلاس کرده و فرار کنند.

آیت الله جعفری تصریح کرد: تاکنون در دولت ها کوتاهی زیادی شده و مردم در جمهوری اسلامی این توقع را ندارند و نمی خواهند چنین اتفاقاتی رخ بدهد.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: به علت زیاده خواهی انسان ممکن است درصدی از این مسائل به وجود بیاید، اما اختلاس با این حجم زیاد و آن هم چند مورد، بسیار تاسف بار است و باید همه مسوولان درجه بالا بررسی کنند که چرا چنین اتفاقاتی رخ می دهد؟

وی افزود: اگر مسوولان می خواهند در این زمینه کاری بکنند باید اقدام اساسی و ریشه ای باشد تا بعد از این کسی نتواند چنین کاری در کشور انجام دهد.

مبارزه با فساد با سخنرانی، میسر نمی شود

آیت الله جعفری تصریح کرد: مبارزه با فساد، با حرف و سخنرانی میسر نمی شود و مقام معظم رهبری سال ها قبل بیانیه هشت ماده ای در این زمینه صادر کردند و در اختیار دولت وقت قرار دادند، اما عملی نشد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم فساد ریشه کن شود، با رودربایستی و ملاحظه کاری نمی شود و باید با هر کس در هر جایگاه با متخلفان به شدت برخورد کنیم و مردم کشور که هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرده اند، چنین انتظاری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مردم ما برای این انقلاب کرده اند که همه کارها در جمهوری اسلامی براساس معیارهای دینی و قانونی باشد و این ایراد را به دولت های قبل و مسوولان مربوطه دارم که با داشتن دستگاه های نظارتی مختلف، باز هم اختلاس اتفاق می افتد.

وی افزود: باید مسوولان این بحث را به طور ریشه ای مورد بررسی قرار داده، ریشه فساد را قطع کرده و جلوی این مسائل را با قاطعیت بگیرند، با تعارف کار پیش نمی رود و مشکل همچنان باقی می ماند.

آیت الله جعفری اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم و عملکرد دولت یازدهم نشان می دهد، این دولت فعالیت هایی برای حل مشکلات مردم و جامعه آغاز کرده و مقام معظم رهبری نیز از این دولت حمایت کرده اند، اما در عین حال عده ای چوب لای چرخ می گذارند و یا به دولت حمله و یا انتقاد ناجوانمردانه می کنند

اقتصاد و فرهنگ از مسائل استراتژیک هستند

وی در ادامه تصریح کرد: در هر کشوری بحث های اقتصاد و فرهنگ از مسائل استراتژیک و مهم هستند و زمانی که فردی بیکار بوده و درآمد نداشته باشد به دنبال فساد و کار خلاف قانون می رود.

آیت الله جعفری تاکید کرد: باید اقتصاد ما اصلاح، اشتغال ایجاد و مقدمات ازدواج جوانان فراهم شود. یکی از معضلات کنونی جامعه آمار پایین ازدواج و رقم بالای طلاق است که فاجعه بزرگی برای کشور می باشد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: جوانان دلیل بزرگ اقدام نکردن برای ازدواج را مشکلات مالی اعلام می کنند که خطر بزرگ و تهدیدی برای کشور است و دولت و مجلس باید ساز و کاری برای حل مشکل اتخاذ کنند.

وی افزود: حل این معضلات با سخنرانی و اقدام ضعیف انجام نمی شود مگر اینکه همه مسوولان به جد وقت گذاشته و مشکلات را حل نمایند.

آیت الله جعفری تصریح کرد: باید اشتغال و درآمد ایجاد شود تا جوانان برای ازدواج رغبت پیدا کرده و دولت در این زمینه تلاش نماید.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ از اقتصاد مهم تر است، بیان کرد: در همه جوامع فرهنگ حرف اول را می زند و اگر فرهنگ نباشد، با وجود همه دارایی ها، مشکلات حل نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: آنچه که مشکلات را حل می کند این است که مردم دین باور، خداترس و با فرهنگ باشند و در این صورت به دنبال قانون شکنی، اعتیاد و کارهای خلاف قانون نمی روند و در حقیقت مسلمان واقعی انسان با فرهنگ است.

وی افزود: متاسفانه در بُعد اقتصاد مشکلات زیادی در کشور وجود دارد و در فرهنگ علی رغم اینکه جمهوری اسلامی با سایر کشورها فرق اساسی داشته و در برابر بزرگ ترین توطئه ها مقاومت کرده، اما مشکلات فرهنگی وجود دارد و هنوز کار اساسی و ریشه ای در این زمینه صورت نگرفته است. 


اگر فرهنگ درست شود، همه چیز درست می شود

آیت الله جعفری تصریح کرد: اگر فرهنگ درست شود، همه چیز درست می شود و در غیر این صورت مشکلات دیگر و از جمله اقتصاد نیز حل نخواهد شد.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه کارهای زیادی در کشور هم در زمینه فرهنگ و هم اقتصاد صورت گرفته، اما مشکلاتی وجود دارد و اقتصاد و فرهنگ زمانی به جایی می رسد که عزم ملی و مدیریت جهادی باشد.

امام جمعه کرمان گفت: امیدواریم با اتحاد مسوولان و هدایت مقام معظم رهبری ریشه فساد قطع و فرهنگ جامعه تقویت شود.

وی در ادامه درباره بحران آب استان کرمان اظهار کرد: بنده مشکل آب استان کرمان را از 20 سال قبل به همه روسای جمهور مراجعه کرده و هشدار داده ام.

آیت الله جعفری گفت: کشور ما و به ویژه استان کرمان در منطقه خشکی قرار دارد و بارندگی در استان کم است.

وی افزود: یکی از بحث های مطرح شده این است که بشر متمدن امروز با این پیشرفت هایی که داشته در زمینه های مختلف تعادل کره زمین را به هم زده و در این صورت در جاهایی بارش ها کم و در جاهای دیگر زیاد است.

استاندار با جدیت برای حل بحران آب استان تلاش می کند

آیت الله جعفری تصریح کرد: در حال حاضر استاندار کرمان با جدیت کار ساماندهی وضعیت آب استان را دنبال می کند و مصمم است که مشکل آب را با همکاری نمایندگان به اندازه توان حل کند و امیدواریم موفق شود و ما از این ایشان حمایت می کنیم.


می پسندم نمی پسندم
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

ارتباط با مدیر

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 490
کل نظرات کل نظرات : 8
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 6
بازدید دیروز بازدید دیروز : 40
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 4
آي پي امروز آي پي امروز : 2
آي پي ديروز آي پي ديروز : 13
بازدید هفته بازدید هفته : 46
بازدید ماه بازدید ماه : 46
بازدید سال بازدید سال : 144
بازدید کلی بازدید کلی : 29130

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.142.119.241
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بیاض نیوز و آدرس bayaznnewscom.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود